Jumaat, Januari 23, 2009

Sabar + Redha = Hikmah! :)

Jumaat, Januari 23, 2009
Oleh: Irfan Khairi

Bagi yang selalu ikuti ruang blog saya ni, pasti tau yang sejak bulan lepas, macam-macam yang kurang baik terjadi kepada saya… bermula:

IK ambil tindakan undang-undang

dan…

Bila orang mengambil kesempatan atas anda

sampai la…

Bila mendapatkan pekerja untuk perniagaan

Berturut-turut perkara negatif terjadi pada saya :)

Ingat lagi tak, pesanan saya ketika itu, kalau sesuatu kurang baik terjadi pada kita…

Setiap kali sesuatu yang kurang baik terjadi kepada kita, pastinya ia adalah satu hikmah. Dari pengalaman saya, sekiranya ada orang mengambil kesempatan keatas diri kita, saya yakin yang tak lama lagi Allah akan memberi ganjaran yang amat lumayan kepada kita sekiranya kita redha kejadian itu. Dan sememangnya itu yang terjadi- berkali-kalinya pada saya!


 

Copyright © 2009 by UpMotivasi