Khamis, Januari 15, 2009

Bila orang mengambil kesempatan atas anda

Khamis, Januari 15, 2009

Oleh: Irfan Khairi

Sekiranya anda seorang yang baik hati, dan lemah lembut, dan suka kesian kan orang… sesetengah orang yang tidak bertanggung jawab akan take advantage of you. That’s a fact.

Donald Trump pernah menulis

In business, don’t trust anyone! -Donald J Trump

Walaupun saya jarang menulis perkara negatif di Blog, sebab I’m a positive person, tetapi, kali ini tergerak juga saya nak beri pesanan mengenai perkara ini.

Why? Sebab baru-baru ini ianya terjadi kepada saya juga.

If you are nice, *some* people will take advantage of you

Tak semua akan take advantage, tetapi, beberapa orang akan. Bagi saya juga, ianya bukan kali pertama. Beberapa kali juga orang mengambil kesempatan keatas diri saya. Dan sering kali ia dilakukan oleh mereka yang hampir dengan kita yang kita menganggap “kawan”. Dan setiap kali kita akan rasa down, frustrated, marah pun ada.

[Baca Lagi]

 

Copyright © 2009 by UpMotivasi