Sabtu, Januari 03, 2009

Straight A’s atau Yakin Diri?

Sabtu, Januari 03, 2009

Oleh: Osman Affan

Saya ada satu persoalan yang mahu dibincangkan dengan ibu bapa. Yang mana lebih penting, anak-anak mendapat straight A’s atau anak-anak mendapat keyakinan diri yang tinggi?

Saya percaya ada yang akan kata mahukan kedua-duanya. Namun, jika terpaksa memilih, yang mana satukah Tuan-tuan dan Puan-puan akan pilih?

Untuk menjawab soalan ini, fikirkan apakah kebaikan mendapat Straight A’s dan apakah kebaikan mendapat keyakinan diri yang tinggi?

Banyak perkara yang bermain di dalam minda saya mengenai perkara ini. Namun, saya biarkan dahulu soalan ini bermain di dalam minda Tuan-tuan dan Puan-puan. Insyaallah dalam posting yang akan datang, akan saya ceritakan tentang pendapat saya. :)

 

Copyright © 2009 by UpMotivasi