Selasa, Oktober 28, 2008

Lagu sebagai menaikkan motivasi & beri inspirasi

Selasa, Oktober 28, 2008

Oleh: Irfan Khairi
Link: http://www.irfankhairi.com/blog/motivasi/lagu-sebagai-menaikkan-motivasi-beri-inspirasi/

I’m sure anda pun tahu bahawa elemen elemen seni seperti lagu, art, theater, lakonan dan sebagainya boleh memberi impak motivasi dan inspirasi kepada kita. Mungkin pernah terjadi!

Tip satu minit hari ni: I suggest anda dengar lagu-lagu berbentuk motivasi dan selami liriknya sekali :) Antara lagu yang sering kita dengar…

  • Fikirkan boleh! (Metropolitan)
  • Gemuruh (Faizal tahir)
  • I believe I can Fly (R. Kelly)
  • Faith of The Heart (Russell Watson - Start Trek Enterprise soundtrack)
  • We Are The Champions (Queen)

Baru baru ini saya berpeluang berjumpa komposer Zul Mahat dan juga Johan Nawawi kerana mereka hadir memberi sokongan persembahan band saya di majlis pelancaran Impian hari Sabtu lepas (sebenarnya mereka nak tengok Hujan di Planet Hollywood, tapi sempat meluangkan masa melihat kami juga!)

Untuk memendekkan cerita panjang… sekarang ni saya, razzi rahman & muz dalam proses merakam album single! Yes, Zul mahat akan buat lagu dan saya akan menulis lirik. Performed by our very own band.

razzising1.jpg
Razzi Rahman, myself & Capt Muz

*Dengar-dengar cerita, rakaman akan di buat di studio M.Nasir, Luncai Emas*

Harapannya, lagu ni akan menjadi antara lagu-lagu “motivasi” seperti di atas. Jangan main-main… IK lepas ni ada album! Baru la artist ;)

So, khas untuk anda… sebahagian lirik yang saya telah tulis (nanti saya kasi dengar melody juga ok?)

Looking back
To the times I had
I never knew I’d come this far away
So here I am
Not turning back again
A dream I had before seems so close to me…

I will fight
Everytime I fall
And one night
You’ll see me standing tall…

I’m reaching for the sky
I’ll raise the stakes, I’ll make mistakes,
But I do it my own way…

I’m reaching for the stars
I’m not afraid, I will not break,
No matter what they say to me….

Tu je buat masa ni… yang lain secret! :) Also, saya tulis lagu in English dulu… yang BM pun insyaallah ada.

razzising2.jpg
Persembahan “Gemuruh” versi akustik di JW Marriot!


So, watch out untuk project saya yang ini. It will be fun! Dan semestinya… lagu berbentuk ROCK!
Lawati www.RazziMuzik.com!

Anda ada tak lagu2 yang motivasi favourite?

 

Copyright © 2009 by UpMotivasi